Sekilas Pandangan........


Kepada semua pelawat blog aku,diharapkan korang semua register terlebih dahulu sebagai tanda penghargaan kepada aku.Tujuan blog nie diwujudkan adalah untuk memudahkan aku berkongsi kesemua files aku yang mana mungkin korang memerlukan malahan semua perkara yang melibatkan kehidupan kita sendiri..so,sama-samalah kita menjaga blog ni supaya terus berkembang maju ke masa hadapan.sekian

AWAK – A True Love Story (Part 5)  

Posted by Khairul

Awak…terlalu banyak perkara…
Yang membuatkan saya…terpikat pada awak…
Awak…awak kata…bila kita bersatu nanti…
Dah dapat baby nanti…kita sama-sama jaga…
Kerja rumah…kita sama-sama buat…
Tapi…kalau tengah malam…
Baby menangis…awak kena bagi susu…
Pasal awak…selalu tidur lambat…
Saya cakap…ooo banyak cantik…mana boleh camtu…tak adil…
Kita sama-sama gilir jaga laa…baru adil…
Silap pulak saya cakap macamtu…
Sepatutnya saya kata…saya tak leh bagi susu…
Pasal saya takde susu…hanya awak sorang saja…
Yang ade susu…kan susu ibu baguz untuk baby…
So…leh laa saya tidur nanti…

Awak…awak tanya pada saya…
Ape makanan kegemaran saya…saya bagitau…
Awak kata…awak pandai masak semua tu…
Kerana awak…dah biasa memasak…

Awak…awak juga pernah ceritakan…
Yang awak…selalu tolong mak…buat kerja umah…
Awak jugak…mencerminkan diri awak…
Sebagai seorang yang rajin…awak kata…
Sebagai seorang wanita…awak amat memahami…
Susah payah…dan penat lelah mak awak…
Dalam menguruskan…hal ehwal rumahtangga…
Awak kata…awak kesian tengok mak awak…kerana buat banyak…
Kerja umah…sebab itu awak kena tolong mak awak…
Dan sebab itu…saya suka awak…

Awak…awak juga melambangkan…
Seorang perempuan…yang berpegang pada agama…
Awak bersopan…dan pakai pakaian yang tutup aurat…
Awak jugak…pernah peringatkan saya…
Awak kata…bangun!!...sembahyang subuh…
Dan sebab tu saya…jatuh hati pada awak…

Awak…bila pagi aje…awak tanya saya…
Dah mandi ke belum…awak cakap…awak dah mandi…
Dah siap cantik-cantik…pakai bedak wangi-wangi…
Lepas nii…nak gi kuliah…
Awak kata pada saya…awak mesti tak mandi lagi nii…
Bau busuk!!…tapi walaupun awak busuk…
Awak tetap dihati saya…
Saya kata…ooo…dah mandi…dah wangi yerr…bolehlah saya peluk awak…
Awak kata…eee…taknaklah!!...
Saya dah mandi nii…dah pakai wangi-wangi nii…
Nanti melekat lak bau busuk awak tu kat saya…

Awak…satu malam…saya sorang-sorang kat bilik…
Kawan-kawan lak…takde sorang pun datang…
Roommate pulak dah balik kampong…
Saya boring…so saya dengar lagu…
Masa dengar lagu…saya teringatkan awak…
Pasal liriknya…sama cam kisah kita…
Awak…tak semena-mena saya hantar voice sms…
Buat awak yang dirindui…
Dalam itu…saya nyanyikan satu keratan lagu…buat awak…
Yang bunyinya cam gini…
Sejak ku lihat dirimu…ku telah tergoda…
Jiwaku mula berubah…dan terus dilemma…
Oleh kerana dirimu yang selalu bermanja…
Membuat hatiku terpikat dengan kesetiaannya…
Oh mengapa diriku selalu merinduimu…
Aku mencintaimu…harap engkau begitu…
Janganlah engkau mengecewakan impianku…
Kerana hatiku…adalah milikmu…

Awak…awak kata sedap saya nyanyi…
Pandai awak nyanyi…dan awak jugak kata…
Terima kasih…pasal sayangkan saya…

Awak…saya tak mungkin dapat lupakan…
Diri awak yang satu…kerana awak telah memberikan…
Banyak kenangan manis…
Sejak pertemuan kita yang pertama…

Awak…saya masih ingat…
Masa saya kena jaga kete…kat galeri kete…
Awak sms saya…tanya saya dah tidur ke belum…
Saya jawab nak tidur dah ni…
Tapi saya tidur dalam kete…
Awak ejek saya…awak kata best ke tidur dalam kete…
Baik saya…dapat tidur atas tilam yang empok…
Sambil memeluk bantal…
Saya kata kat awak…peluklah bantal busuk awak tu…
Mesti banyak peta dunia kat bantal tu kan…n awak menafikan…
Awak…lepastu awak kata…jaga baik-baik kete tu…
Nanti hilang lak…manalah tahu kot-kot saya datang curi satu ke…
Saya bilang kat awak…datanglah kalau berani…
Saya rasa awak nak kuar bilik ke tandas…
Pun awak tak berani…
Awak kata…mana awak tahu nii…
Pasal saya memang macamtu…

Awak…satu malam…
Awak nak ke bilik kawan awak…kerana nak pinjam cd…
Gara-gara nak siapkan projek…biarpun dah dekat kul 3 pagi…
Awak sms saya…awak kata awak takut…pasal bilik dia…
Kat blok yang lain…dahlah tu…jauh jugak kena jalan kaki…
Dan awak terpaksa lalu…ikut jalan yang gelap…
Saya pun usik awak…saya kata…
Masa jalan…awak jangan pandang belakang…
Nanti awak akan menyesal…
Awak tanya kenapa lak…saya jawab…
Nanti datang sorang makcik tua…ikut belakang awak…
Sambil bawak sebiji bakul…dalam bakul ade karipap…
Dia mesti paksa awak tengok karipap dia…lepastu suruh beli…
Sebaik aje awak bukak bakul tu nanti…awak nampak…
Ade satu kepala…yang lehernya putus berlumuran darah…

Awak…lepastu awak kata…
Saya tak percayalah…awak tu sajelah tu…nak takutkan saya…
Saya cakap betul…kalau tak caya…
Cubalah pandang belakang masa jalan nanti…
Dan awak tak tahu ke…yang kolej awak tu memang berhantu…
Sebelum nii dah ramai yang kena tau…

Awak…lepastu awak mula takut…
Awak kata…awak…janganlah macamni…awak janganlah usik saya…
Berlari-lari awak masa nak ke…bilik kawan awak tu…
Saya tergelak mengenangkan gelagat awak…
Tak sangka lak…awek saya nii penakut jugak orangnya…

Awak…awak kata…
Awak kena hantar balik cd tu jap lagi…seram nak turun balik…
Kesian tengok awak…saya kata…takde papelah…saja je usik awak…
Kalau betul pun ade…buat ape nak takut…
Dia pun makhluk ciptaan Tuhan jugak…


Bersambung…

This entry was posted on 8:00 AM . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments