Sekilas Pandangan........


Kepada semua pelawat blog aku,diharapkan korang semua register terlebih dahulu sebagai tanda penghargaan kepada aku.Tujuan blog nie diwujudkan adalah untuk memudahkan aku berkongsi kesemua files aku yang mana mungkin korang memerlukan malahan semua perkara yang melibatkan kehidupan kita sendiri..so,sama-samalah kita menjaga blog ni supaya terus berkembang maju ke masa hadapan.sekian

AWAK – A True Love Story (Part 6)  

Posted by Khairul

Awak…dulu pernah saya nyatakan…
Dalam hati ini…ade sedikit kegusaran…
Mungkinkah kegusaran ini…sedikit demi sedikit…
Akan menjelma…dan menjadi realiti hidup…
Dalam jangka masa…yang terdekat ini…

Awak…sejak kebelakangan ini…
Awak jarang sms saya…saya pun tak tahu…apelah sebabnya…
Mengapa awak kini…berlainan tingkah laku…
Tidak seperti hari-hari biasa…



Awak…hati ini terasa sesuatu…
Mungkinkah awak telah berubah hati…
Mungkin juga awak…hanyalah sekadar…
Mempermainkan perasaan saya…selama ini…

Awak…hati ini makin bimbang…
Dengan perubahan…pada diri awak…
Namun…saya wat cam biasa aje…
Dan saya ambil keputusan…tak sms awak lagi…

Awak…suatu hari…
Awak sms saya…sampai dua tiga kali…
Tapi saya tak balas satu pun sms awak tu…
Kononnya nak merajuk…moga awak pujuk saya…

Awak…petang tu awak sms saya lagi…
Awak kata hari ini…awak takut nak sms saya…
Dan awak juga tanya…pada saya…
Awak marahkan saya ke…saya ade buat ape-ape yang awak tak suka ke…
Yang menyebabkan…awak marah pada saya…
Saya mintak maaf…jika saya ade melakukan ape-ape yang awak tidak suka…
Lantas saya membalas…taklah…saya tak marahkan awak…
Takder sebab saya nak marahkan awak…
Cume…entahlah sejak kebelakangan ini…
Hati ini menjadi resah…dan mudah tersentuh…
Mungkin kerana kenangan silam…
Yang masih menghantui diri ini…

Awak…saya taknak kehilangan awak…
Saya taknak sejarah lama berulang kembali…
Kali ini…saya tak sanggup lagi…
Kehilangan cinta…dalam hidup ini…


Awak…awak kata pada saya…
Awak nii sensitif sangatlah…saya takderlah lupekan awak…
Cume kebelakangan nii…saya sibuk sikit…
Banyak kerja…nak kena buat…
Saya mintak maaf…kerana menyebabkan awak susah hati…

Awak…maafkan saya kerana bersikap begitu…
Saya telah buruk sangka…pada awak…
Entahlah…saya pun tak tahu…
Mengapa diri ini…begitu mudah tersinggung…

Awak…sejak dari itu…
Hubungan kita kembali ok…
Saya pun dah cuba kurangkan…sifat sensitif saya ini…
Semoga hubungan kita…terus mekar terjalin…
Bagai air terjun…yang tidak mungkin terhenti…

Awak…suatu malam…awak kata pada saya…
Bosannya malam nii…takder benda nak saya buat…
Saya tengah berdiri...kat koridor kolej nii…
Takder sape-sape kat sini…cume saya sorang-sorang aje…
Sambil ambil angin malam…sambil saya memandang…
Bintang-bintang dilangit…
Awak lak ade katner skang nii…
N tengah watpe tu…

Awak…saya cakap kat awak…
Saya ade kat kolej kawan saya nii…
Tengah wat kerja sikit…n awak kata…
Eeee…awak!! Awak dah dekat dengan saya tu…
Blok saya kat depan nii aje…depan blok kawan awak tu…
Blok yang atas bukit tu...blok sayalah tu...
Takpelah awak teruskan wat kerja ya…
Saya taknak kacau awak…

Awak…saya bilang pada awak…
Is ok…takpe…saya pun tengah relaks nii…
Kawan saya lak yang ganti…wat kerja tu…
Saya tanya awak…tak sejuk ke…
Berdiri sorang-sorang kat luar tu…
Ade banyak bintang ke malam nii…
Ke awak tengah kira bintang tu…

Awak…awak bagitau…
Angin malam tu memang sejuk…saya suka hirup angin malam…
Walaupun sejuk…tapi ianya sungguh menyegarkan…
Malam ni saya nampak…ade banyak jugak bintang di langit…
Maybe saya tengah kira bintang ni kot…ahakks!!
Tapi saya nampak…ade satu bintang tu…
Sedang berkelipan…dan bintang itulah awak…
Awak sentiasa menghiburkan…
Hati saya ini…dan saya sentiasa…
Rindukan awak…

Awak…pada waktu petang kebiasaannya…
Lepas balik dari class…awak mesti sms saya…
Tapi malam lepas mandi…baru saya balas…
Pasal saya…pergi main takraw…
Handphone saya…saya tinggal kat bilik…
Awak...pernah suatu petang…
Awak sms saya…kebetulan saya lum keluar lagi…
Ke gelanggang takraw…
Dan pada masa tu…hari lak nak hujan…
Awak pesan pada saya…janganlah pergi main takraw…
Awak kata bahaya…nanti jadi ape-ape lak kat awak…susah nanti…
Saya kata…jangan bimbang…
Saya akan berhati-hati…masa main nanti…
Kalau hujan turun…saya berhenti main…

Awak…caring nya awak pada saya…
Tak sangka lak saya…ade jugak orang yang ambil berat…
Tentang saya kat sini…dalam hati saya kata…
Sayang jugak ya awak…pada saya…

Awak…awak telah mengajarkan saya…
Akan erti cinta dan hidup ini…dan percayalah awak…
Awaklah inspirasi saya…dalam mengharungi liku-liku…
Hidup ini…

Awak…sebelum ini...saya tak pernah pun…
Merasa bahagia…seperti sekarang ni…
Tidak saya duga…wajah yang selama ini saya pendamkan…
Rupa-rupanya akan menjadi…
Gadis idaman saya…

Awak…kini sudah hampir…semusim berlalu…
Hubungan kita berjalan lancar…tanpa sebarang masalah…
Saya panjatkan kesyukuran…ke hadrat Ilahi…
Moga-moga hubungan kita nii…
Akan terus kekal…dan mekar mengharum
Buat selamanya…

Bersambung…

This entry was posted on 8:15 AM . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments